Особливості
запровадження вивчення іноземної мови з першого класу
Згідно
Державного стандарту початкової загальної освіти іноземна мова впроваджується
як обов’язковий предмет з 1-го класу в усіх типах загальноосвітніх навчальних
закладів.
Тип
навчального закладу
Кількість
годин по класах
1
2
3
4
загальноосвітній
навчальний заклад
1
2
2
2
спеціалізована
школа з поглибленим вивченням іноземних
мов
3
3
3
4
З
педагогічної точки зору, на етапі початкової школи особливо важливо розвивати в
дітей позитивну мотивацію до вивчення іноземної мови та інтерес до пізнання
світу навколо, а також формувати здатність і готовність до іншомовного навчання
на наступному етапі основної школи.
Ефективність
раннього початку вивчення іноземної мови не викликає сумнівів, тому що мова,
вивчена в дитинстві, розкриває мовні й комунікативні здібності учня: мимоволі
зіставляються факти двох мов; мовна картина світу створюється окремо для кожної
мови; мислення стає багаторівневим – абстракція від конкретної мови, можливість
бачення світу скрізь призму кожної з мов, побажання значення або відтінку
думки, що не передається однією мовою, але має стандартні форми вираження в
іншій.
Іншомовна діяльність як новий спосіб спілкування молодшого школяра потребує створення позитивної мотивації, яка є одним із найважливіших психологічних факторів успішності вивчення іноземної мови і ключовим питанням організації навчання молодших школярів.
Організація
навчально-виховного процесу та навчально-методичне забезпечення учнів
початкової школи.
У
загальноосвітніх навчальних закладах можe використовуватися лише те
навчально-методичне забезпечення, що має відповідний гриф Міністерства освіти і
науки України. Перелік рекомендованої літератури затверджується наказом
Міністерства освіти і науки України та
оприлюднюється через "Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки
України”. Із зазначеним переліком можна
буде ознайомитись на сайті Міністерства
освіти і науки України www.mon.gov.ua Для учнів 1 –го класу загальноосвітніх
навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних
мов підготовлені нові підручники та
навчально-методичні комплекти.
Навчальний зміст підручників укладено відповідно до програми і представлено
розділами, що відповідають тематиці ситуативного спілкування.
Структура
кожного підручника є чіткою і послідовною, вона відображає специфіку предмету іноземна мова, яка полягає у тому,
що провідним компонентом змісту навчання іноземної мови є не основи наук, а
способи діяльності — навчання різних видів мовленнєвої діяльності: говоріння,
аудіювання, читання, письма.
Перелік
підручників для учнів 1-го класу загальноосвітніх навчальних закладів та
спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови.
«Англійська
мова. 1 клас» (авт. Несвіт А. М.), ТОВ «Видавництво «Генеза».
«Англійська
мова. 1 клас» (авт. Карпюк О. Д.), ТОВ «Видавництво «Астон».
«Англійська
мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. 1 клас»
(авт. Калініна Л. В., Самойлюкевич І. В.), ТОВ «Центр навчально-методичної
літератури».
«Англійська
мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. 1 клас»
(авт. Ростоцька М. Є., Карпюк О. Д.), ТОВ «Видавництво «Астон».
«Німецька
мова. 1 клас» (авт. Паршикова О. О., Мельничук Г. М., Савченко Л. П., Сидоренко
М. М., Горбач Л. В.), ТОВ «Видавництво «Грамота».
«Німецька
мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням німецької мови. 1 клас»
(авт. Скоропад Я. М.), ДП «Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Світ».
«Французька
мова. 1 клас» (авт. Чумак Н. П., Кривошеєва Т. В.), ТОВ «Видавничий дім
«Освіта».
«Французька
мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням французької мови. 1 клас»
(авт. Клименко Ю. М.), ТОВ «Видавництво «Генеза».
«Іспанська
мова. 1 клас» (авт. Редько В. Г., Береславська В. І.), ТОВ «Видавництво
«Генеза».
Навчально-методичний
апарат підручників враховує
психофізіологічні особливості дітей кожного вікового періоду. Тому підручник з
іноземної мови для 1 класу дещо відрізняється від підручників для наступних
класів, оскільки шестирічна дитина ще не має досвіду навчання. Зміст підручника
з іноземної мови для першокласника спирається на досвід, набутий маленьким
учнем у дошкільний період. Зокрема, йдеться про елементарні знання дитини про
себе та оточуючий світ, уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках,
використовувати наочність і предмети в своїх коротких
зауваженнях-повідомленнях; навички розмальовувати, вирізати, клеїти, ліпити,
співати, танцювати, розповідати вірші, виконувати фізичні рухи за командою,
спілкуватися з іншими дітьми і дорослими, виказувати різні емоції, розмовляти,
змінюючи інтонацію, жестикулювати, розігрувати короткі сценки і, звичайно ж,
грати в ігри.